Prima pagină » Actualitati » International » Lanțul global de aprovizionare continuă să se confrunte cu provocări majore

Lanțul global de aprovizionare continuă să se confrunte cu provocări majore

0 comentariu

Lanțul global de aprovizionare continuă să se confrunte cu provocări majore, iar speranțele că problemele generate de pandemia Covid-19 vor dispărea complet au fost năruite de recentele evenimente. Stephanie Loomis, șefa departamentului de transport maritim pentru America al Rhenus Logistics, o companie germană, observă cum prețurile mărfurilor au crescut semnificativ din cauza perturbărilor actuale.

Una dintre principalele cauze este conflictul din Yemen, unde rebelii Houthi au atacat navele care intrau în Marea Roșie, forțându-le să ocolească Africa și prelungind călătoriile cu până la două săptămâni. În plus, o secetă severă a redus nivelul apei în Canalul Panama, limitând numărul de nave care trec prin această rută crucială. Amenințările cu greve ale lucrătorilor portuari și feroviari din diverse regiuni, precum Germania, Canada și coasta estică a Statelor Unite, au adăugat și ele la tensiunile din lanțul de aprovizionare.

Toate aceste probleme au determinat transportatorii să majoreze tarifele de transport, ceea ce amenință comercianții cu amănuntul cu noi penurii de produse în timpul sezonului de sărbători și exacerbează inflația. De exemplu, costul transportului unui container de 40 de picioare din China în Europa a crescut la 7.000 de dolari, față de o medie de 1.200 de dolari înainte de pandemie. Tarifele pentru transportul peste Pacific au crescut similar, ajungând la peste 6.700 de dolari pentru un container de la Shanghai la Los Angeles.

Transportatorii au început să anuleze frecvent rezervările confirmate și să impună taxe suplimentare pentru manipulare și servicii premium. Importatorii, precum David Reich din Chicago, se confruntă cu dificultăți în obținerea containerelor și cu suprataxe care cresc semnificativ costurile.

Transportatorii controlează 95% din traficul de containere între Asia și Europa, iar capacitatea lor de a manipula prețurile este semnificativă. În plus, conflictele geopolitice, cum ar fi atacurile Houthi asupra navelor din Marea Roșie, au perturbat traficul prin Canalul Suez, determinând navele să ocolească Africa, ceea ce crește costurile de combustibil și prelungeste timpul de transport.

O creștere a tarifelor de transport maritim pare inevitabilă, dar experții susțin că transportatorii profită de situație pentru a majora prețurile dincolo de recuperarea costurilor suplimentare. Loomis observă că transportatorii au învățat din pandemie să manipuleze capacitatea pentru a crește tarifele.

Perspectiva unei greve feroviare în Canada adaugă la îngrijorări, iar importatorii sunt forțați să comande mai devreme pentru a evita blocajele. Întârzierile actuale afectează durata de transport a mărfurilor, ceea ce complică și mai mult planificarea logistică pentru companii. Nimeni nu știe cât vor dura aceste perturbări, dar este clar că lanțul global de aprovizionare se confruntă cu o perioadă de instabilitate majoră, cu efecte economice și comerciale semnificative.

Citeşte şi

Newsletter

Subscribe our newsletter for latest news around the world. Let's stay updated!

@2024 STIRI DE DODROGEA – Ziar Independent || E-mail: [email protected][email protected]

Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale. Puteți accepta sau gestiona preferințele dvs. făcând clic mai jos. Aceste alegeri nu vă vor afecta navigarea. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Prin click “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tehnologiilor de tip Cookie, VEZI SETARILE INDIVIDUALE” puteti schimba preferintele in mod individual. ACCEPT TOATE VEZI SETARILE INDIVIDUALE

Politica de confidențialitate și cookie-uri
-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00