Prima pagină » Actualitati » #Dobrogea » Mangalia » Aproape toți angajații Șantierul Naval Mangalia vor intra în șomaj tehnic

Aproape toți angajații Șantierul Naval Mangalia vor intra în șomaj tehnic

0 comentariu

Șantierul Naval Mangalia traversează o perioadă de criză profundă, determinată de retragerea grupului olandez Damen din asocierea cu statul român. Conform liderului Sindicatului Liber Navalistul, Laurențiu Gobeajă, notificarea privind întreruperea temporară a activității a fost deja transmisă, în lipsa contractelor care să susțină fondul de salarii până la începutul anului 2025.

În luna martie, Gobeajă s-a întâlnit cu ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea, pentru a găsi soluții la această criză. Deși premierul Marcel Ciolacu a sugerat recent că ar putea apărea noi investitori, până acum nu s-a concretizat nimic.

Damen a notificat anul trecut intenția de a rezilia Acordul de Asociere cu statul român, invocând modificări legislative privind guvernanța corporativă a companiilor de stat, care au eliminat excepțiile acordate anterior pentru Damen Shipyards Mangalia. Olanda a adus în aprilie anul acesta cazul în fața Curții Internaționale de Arbitraj de la Viena, solicitând rezilierea acordului și despăgubiri de peste jumătate de miliard de euro.

Blocul Național Sindical a cerut recent, printr-o scrisoare deschisă adresată premierului, măsuri concrete pentru salvarea șantierului. Șantierul Naval Mangalia se confruntă cu o scădere drastică a volumului de muncă și riscul de insolvență, având datorii considerabile către Grupul Damen.

Istoric În 2018, statul român, reprezentat atunci de guvernul Dăncilă, a naționalizat Șantierul Naval 2 Mai, după retragerea bruscă a investitorului sud-coreean, Daewoo. A găsit foarte rapid un investitor, pe olandezii de la Damen, care operau de ceva ani cu succes șantierul naval de la Galați. Statul a rămas acționar majoritar, cu 51% din portofoliu, prin Ministerul Economiei, iar Damen a participat la capital cu 49% și a primit dreptul de administrare a șantierului. De atunci au existat mai multe divergențe între stat și partener. Inclusiv acuzații că partenerul și-ar externaliza profitul să nu plătească dividende statului român și mai multe scandaluri legate de numărul de angajați. Schimbarea legislației privind guvernanța corporativă a societăților de stat, cum e și cazul șantierului, fără păstrarea înțelegerii inițiale, a condus la hotărârea Damen să abandoneze afacerea din Mangalia, rămânând doar operatorul șantierului din Galați.

Citeşte şi

Newsletter

Subscribe our newsletter for latest news around the world. Let's stay updated!

@2024 STIRI DE DODROGEA – Ziar Independent || E-mail: [email protected][email protected]

Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale. Puteți accepta sau gestiona preferințele dvs. făcând clic mai jos. Aceste alegeri nu vă vor afecta navigarea. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Prin click “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tehnologiilor de tip Cookie, VEZI SETARILE INDIVIDUALE” puteti schimba preferintele in mod individual. ACCEPT TOATE VEZI SETARILE INDIVIDUALE

Politica de confidențialitate și cookie-uri
-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00