Uniunea Europeană a impus firmelor Big Tech responsabilitatea de a contribui la asigurarea corectitudinii alegerilor viitoare din iunie, având în vedere temerile legate de dezinformare și amenințările de hacking online scrie POLITICO
Principalele platforme online, cum ar fi Facebook, YouTube și TikTok, sunt obligate să intensifice eforturile pentru a combate dezinformarea înainte de alegerile din bloc, în conformitate cu noua lege a UE privind moderarea conținutului, Digital Services Act (DSA).
Platformele trebuie să se asigure că reclamele politice și deepfake-urile AI sunt etichetate clar și să înființeze echipe specializate pentru monitorizarea potențialelor amenințări și narațiuni care se răspândesc în țările UE.
Comisia Europeană a sugerat companiilor să implementeze avertismente pop-up pentru conținutul dezmințit și să aibă proceduri de urgență pentru gestionarea situațiilor în care un deepfake devine viral.
De asemenea, platformele trebuie să promoveze conținut divers, evitând împingerea excesivă a conținutului extremist sau anti-imigrație.
Companiile care nu respectă cerințele DSA pot fi amendate cu până la 6% din veniturile lor globale anuale.
Comisia intenționează să efectueze teste de stres cu unele platforme majore pentru a verifica respectarea regulilor DSA și pregătirea acestora pentru alegeri.