Prima pagină » Actualitati » Politică » Alegeri 2024 » Expert Forum: Cheltuielile Partidelor în Social Media sunt deja peste trei milioane de lei

Expert Forum: Cheltuielile Partidelor în Social Media sunt deja peste trei milioane de lei

Raport de Analiză: Cheltuielile Partidelor în Social Media (Ianuarie-Martie 2024)

Facebook:

  • Partidele politice au cheltuit peste trei milioane de lei pe Facebook, prin pagini oficiale sau ale membrilor/candidaților/aleșilor la nivel local sau central.
  • Peste 75% din aceste cheltuieli (2,4 milioane de lei) au fost realizate de către USR, PNL (700 mii lei fiecare), PSD (650 mii lei) și AUR (325 mii lei).
  • Cheltuielile totale ale celor patru partide nu au crescut în comparație cu aceeași perioadă a anului precedent. Totuși, cheltuielile PNL au crescut, în timp ce cele ale paginilor asociate USR au scăzut. Cheltuielile paginilor asociate AUR au crescut de aproape 20 de ori.
  • Paginile liderilor de la USR, PSD și AUR au înregistrat cele mai mari cheltuieli. În cazul PNL, pagina președintelui partidului se află mai jos în listă în ceea ce privește valoarea cheltuielilor.
  • În afară de paginile politicienilor, au fost identificate și pagini asociate unor publicații, dar care sunt de fapt legate de partide politice. Cele mai multe astfel de pagini sunt asociate cu AUR, chiar dacă investiția lor financiară nu este foarte mare.
  • Există un număr de pagini care promovează candidați PNL și denigrează aleși locali PSD în județul Neamț, sugerând că alianțele PSD-PNL la nivel local nu sunt atât de puternice pe cât se crede.

Google:

  • Partidele politice au cheltuit aproximativ 600.000 de lei pe Google.
  • Jumătate din aceste cheltuieli au fost realizate de PSD, iar aproape 40% de USR.
  • Cea mai mare parte a cheltuielilor au fost legate de advertiseri care au promovat partidul în sine.
  • Cheltuielile au scăzut în comparație cu perioada similară din 2023, cu plăți de aproape 700.000 de lei.
  • Advertiserii asociați PNL și USR au cheltuit semnificativ mai puțin, iar cei legați de PSD de șase ori mai mult.

Aceste concluzii oferă o imagine de ansamblu asupra cheltuielilor partidelor politice în social media în primele trei luni ale anului 2024, precum și asupra tendințelor și schimbărilor în comparație cu perioada similară din anul precedent.

Powered By EmbedPress

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00