Trenurile de mare viteză din Statele Unite

Acum câteva zile Statele Unite au început construcția primei linii de tren de mare viteză. Statele Unite sunt numărul unu în lume în multe domenii, dar la trenuri foarte rapide stau prost

În ciuda faptului că Statele Unite sunt lider mondial în multe domenii tehnologice, acestea nu au încă trenuri de mare viteză și circulația trenurilor cu viteze mari este limitată. De ce se întâmplă acest lucru și care sunt diferențele majore față de Europa?

Istoria trenurilor rapide:

Japonia are trenuri de mare viteză din 1964, Franța din 1981, iar Spania a construit 3.000 de km de linii de tren de mare viteză în ultimii 30 de ani. China, cu peste 40.000 de km de linii de mare viteză, este liderul mondial.

Statele Unite au avut trenuri ultra-rapide înaintea altor puteri feroviare, în 1934 existau trenuri ce puteau atinge 180 km/h. Un tren diesel excepțional de test numit Pioneer Zephyr parcurgea acum 90 de ani fără oprire cei 1.633 km dintre Denver și Chicago în 13 ore și 5 minute, cu o viteză medie de 124 km/h și maximă de 181 km/h. În secolul XIX, SUA construia sute de kilometri de cale ferată pe an într-un ritm ce nu putea fi egalat, dar acum a rămas în urma altor țări. La 1893, o super-locomotivă cu aburi, Empire State Express, a atins 180 km/h pe o fâșie întinsă de linie dreaptă, lângă Buffalo. De exemplu în 1935 trenul Hiawatha făcea șase ore și jumătate pe cei 660 km dintre Chicago și St Paul, cu o medie de aproape 100 km/h și o viteză maximă de 160 km/h.

Factori culturali și logistici:

Americanii iubesc automobilele, au construit orașele în ideea de a fi loc mult pentru automobile, iar transportul în comun lipsește în multe zone, făcând imposibilă deplasarea fără autoturism personal.

Sunt zone în orașe unde nu există trotuare, magazinele mari sunt în afara orașelor, sunt zone urbane unde nu vezi oameni pe străzi, ci doar mașini (de mari dimensiuni față de cele din Europa). Oamenii locuiesc departe de centrele orașelor – în suburbii – și departe de gările centrale.

  • Cultura: Cultura americană este puternic legată de mașini, autostrăzi, iar mulți americani nu văd trenurile ca o opțiune viabilă de călătorie.
  • Urbanizarea și distanțele mari: Mulți americani locuiesc în suburbii și călătoresc pe distanțe lungi, făcând ca trenurile să fie mai puțin practice decât în Europa, unde orașele sunt mai dense și distanțele mai scurte.
De ce SUA nu au o retea de trenuri de mare viteză?
  1. Infrastructura învechită: În ciuda istoriei sale bogate în trenuri rapide, SUA nu a modernizat liniile ferate pentru a permite viteze ridicate. Majoritatea liniilor ferate sunt concepute pentru trenuri de marfă și viteze moderate.
  2. Cultură auto-centrică: Cultura americană este dominată de automobile. Orașele sunt construite pentru mașini, nu pentru transportul în comun. Lipsa transportului public eficient face ca mașinile personale să fie indispensabile pentru majoritatea oamenilor.
  3. Probleme de urbanizare: Populația americană locuiește în suburbiile îndepărtate de centrele urbane, ceea ce face transportul public dificil. Astfel, chiar dacă ar exista trenuri de mare viteză, accesul la acestea ar fi o problemă majoră.
  4. Costuri ridicate: Construirea unei linii de tren de mare viteză în SUA ar fi extrem de costisitoare, iar beneficiile economice ar fi discutabile. Investiția necesară ar fi uriașă, iar biletul ar fi probabil foarte scump.
  5. Politica și guvernarea: Deciziile privind infrastructura sunt luate la nivel de stat, iar coordonarea între cele 50 de state este dificilă. Astfel, realizarea unui proiect la nivel național este complicată.
  6. Probleme tehnice și de proiectare: Unele proiecte au fost întâmpinate de probleme tehnice și de proiectare, iar costurile au crescut. Aceasta a dus la întârzieri și la creșterea prețurilor.

Chiar dacă există proiecte în diverse stadii de implementare, construirea unei rețele de trenuri rapide comparabile cu cele din Europa rămâne o provocare.

Articole asemănatoare

Podul care vine din Suedia se transforma intr-un tunel sub mare si reapare in Danemarca

Noua rută feroviară lansată de Căile Ferate Slovene oferă o oportunitate excelentă de a explora trei țări și opt orașe

ULTIMA ORĂ: Curtea Supremă a SUA Decide în Favoarea lui Trump în Procesul privind Imunitatea

Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale. Puteți accepta sau gestiona preferințele dvs. făcând clic mai jos. Aceste alegeri nu vă vor afecta navigarea. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Prin click “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tehnologiilor de tip Cookie, VEZI SETARILE INDIVIDUALE” puteti schimba preferintele in mod individual. VEZI SETARILE INDIVIDUALE