Competiție de design: Un logo pentru Constanța

constanta-logo-iqa-cover-850-478-cover-850

Cum ai putea să cuprinzi Constanța într-un logo?
Aceasta este misiunea pe care o propunem comunității creative la început de 2025.
O misiune ambițioasă, dificilă, complexă, dar în același timp frumoasă și incitantă. 

OMD Mamaia-Constanța și IQads lansează competiția de creație Identitatea vizuală a Constanței – Orașul îmbrățișat cu marea, deschisă tuturor designerilor talentați și inspirați care vor să înceapă anul cu o provocare pe măsură.

Premiile sunt în valoare de 10.000 de euro, juriul este format din specialiști în design & marketing și profesioniști din turism, iar câștigătorul are șansa de a-și lăsa amprenta asupra unuia dintre cele mai iubite orașe din România. 

Ce trebuie să faci pentru a participa?
Mai jos, toate explicațiile în detaliu: brief, criterii, context, timingul concursului, modalitatea de evaluare și notare, premii, inspirație.

Context: Identitatea orașului Constanța

Orice logo de oraș, mai ales în România, trebuie să răspundă unui test important. Acela al conexiunii oamenilor cu simbolurile lor culturale, istorice, sociale. Logo-ul unui oraș iubit devine parte din identitatea colectivă. Tocmai de aceea, misiunea este mereu dificilă, iar rezultatele stârnesc reacții intense. 

Asta își propune și competiția de creație Identitatea vizuală a Constanței – Orașul îmbrățișat cu marea: să testeze limitele creative în căutarea unui logo pentru Constanța

Fiind o adevărată Capitală a litoralului, interdependența dintre imaginea Constanței și a litoralului românesc nu poate fi ignorată.

Ce poate face o identitate vizuală a orașului: poate comunica mai bine obiectivele turistice atractive și diversitatea, fie că vorbim de gastronomie, fie de multiculturalism.

Public

În timpul sezonului estival, Constanța devine automat destinație de vacanță pe litoral, mai ales pentru familii în căutarea unei vacanțe cu mare, soare și distracție pentru toate vârstele.

Totuși, față de stațiunile de pe litoral, Constanța nu este ”echipată” cu suficiente distracții pentru turiști. Dacă Mamaia este un pol al distracției estivale, Constanța trebuie să atragă un public mai elevat, pentru perioade mai lungi din an.

Pot fi exploatate mai bine perioadele din afara sezonului de vârf (Aprilie-Iunie și Septembrie-Noiembrie), când orașul respiră, devine atractiv pentru cei care caută vremea frumoasă, aerul curat al mării, diversitatea gastronomică, istoria și cultura:

  • Cupluri mai tinere sau mai în vârstă de exploratori, dornici de experiențe autentice – culturale, istorice, gastronomice – vizitând Constanța de exemplu în Mai sau Octombrie pentru o pauză de re-încărcare de câteva zile.
  • MICE (meetings, incentives, conferences, exhibitions) – foarte convenabil de organizat în afara sezonului de vârf.
  • Excursii ale elevilor, incursiuni prin istoria multimilenară și multiculturală a unui mare oraș românesc.

 
Fotografii de Mihail Șerbănescu

O scurtă incursiune istorică

Cel mai vechi oraș locuit continuu de pe teritoriul României, Constanța are multiple straturi de istorie și civilizație care i-au dat o deschidere unică spre lume, locul de întâlnire și schimb cultural al marilor civilizații.

Deschiderea către lume de care Constanța a dat dovadă de-a lungul secolelor este cea care va călăuzi destinația  devină un spirit autentic ospitalier”. 

Vechiul Tomis a fost re-denumit Constanța după sora împăratului Constantin cel Mare, iar această vocație istorică pare a trece testul timpului până în zilele noastre. Multicultural, eclectic, cosmopolit cu o evidentă amprentă meridională, Constanța împărtășește multe din calitățile Constantinopolului de azi ca un ecou la 200 de mile marine distanță.

Brief

Cu acest tablou, economic, istoric și cultural, în minte, și atenție la potențialul de dezvoltare a orașului, participanții la competiție trebuie să creeze un logo pentru Constanța. 

  • Un logo original care să atragă atenția (inclusiv cromatica)
  • Să comunice simbolul cheie al Constanței (Cazinoul), dar în același timp și mozaicul multicultural din care e compusă Constanța.
  • Să exprime personalitatea iubitoare și relaxantă a unui oraș îmbrățișat cu marea, în culori blânde de toamnă.
  • Un sistem care poate fi adaptat pentru direcții de comunicare diverse: Cultură, Arhitectură, Muzee, Rute, Evenimente multi-culturale, Gastronomie și vin, Evenimente maritime, Plaje.

Brief-ul detaliat

https://www.slideshare.net/slideshow/embed_code/key/puYD542gc6AyOV?hostedIn=slideshare&page=upload

[Poti face download al brief-ului in format .PDF de aici]

Conditiile tehnice pentru inscriere

Plecand de la fisierul 1.Template_Prezentare_Constanta_Logo.psd, Participantul va propune design-ul logoului sau in versiunea color & versiunea alb negru in cele 2 zone marcate corespunzator ale acestui layout si va nota si numele lui, alaturi de numele lucrarii in campurile corespunzatoare din acest layout.

Apoi le va urca in formularul online in cele 2 formate:

1. Formatul de prezentare [in primul camp de upload din formular, marcat cu verde]
>> versiunea inscrisa trebuie sa fie in format JPEG, JPG si
>> sa aiba maxim 10 MB

2. Formatul sursa cu logourile vectoriale incluse [in campul 2 de upload din formular, marcat cu rosu]
>> trebuie sa fie in format vectorial la o rezolutia minima de 300 DPI.
>> sa aiba maxim 100 MB

Formularul de inscriere este aici. Acest formular este activ pana la data de terminare a inscrierilor.

Resursele tehnice pentru inscrierea in competitie se gasesc in kitul de participare – CONSTANTA_Logo.zip, disponibil pe Site-ul Competitiei /Brief

Criterii pentru succes în concurs

Lucrările înscrise vor fi evaluate de juriul profesionist în funcție de impact, exprimarea brandului și portabilitate. 

Impact (35%)

  • Cât de mult atrage atenția
  • Originalitate

Exprimarea brandului (35%)

  • Cât de bine exprimă poziționarea
  • Cât de bine exprimă personalitatea plină de viață a stațiunii

Portabilitate (30%)

  • Cât de ușor se poate declina pe diverse materiale
  • Cât este de rezistent în timp (“timeless”)

Inspirație

Competiția are un brief ambițios, complex. Dar primii pași în căutarea inspirației sunt ghidați chiar de juriu, care oferă câteva indicii în această călătorie creativă:

Constanța este destinația exploratorilor de toate vârstele, dornici de a se relaxa pentru câteva zile în căutarea unor ”comori” culturale, gastronomice, arhitecturale.

Constanța este orașul cosmopolit, îmbrățișat de mii de ani cu marea.

Constanța este locul în care te relaxezi, explorând un oraș cosmopolit, plin de comori – istorice, gastronomice, culturale:

  • Mare, faleză, peninsulă, cazino
  • O mare diversitate multi-culturală și multi-confesională, trăind în pace și armonie
  • Multe straturi de istorie
  • Mâncare bună și diversă
  • Atmosferă plăcută și destinsă primăvara și toamna

Simboluri

Constanța are o energie feminină, între Diana și Afrodita (Explorer + Lover). Este un liman, un loc protejat și menit să te reîncarce.

Constanța îmbrățișează: marea, dar și toți exploratorii care ajung aici, fie pe mare, fie pe uscat, oferindu-le o relaxare binemeritată, presărată cu delicii culturale, istorice, gastronomice.

Există o “inimă” a Constanței din punct de vedere turistic, Peninsula, și un simbol incontestabil, Cazinoul.

Constanța e jumătate pe pământ, jumătate pe mare. E o poartă și o vedere spre exterior.
Culorile sunt ale mării “albastru ultramarin”, ale soarelui și ale pământului pe care e construită.

Premii

O competiție cu o asemenea misiune are și premii pe măsură. Valoarea premiilor este de 10.000 de euro. Premiile 1, 2 și 3, în valoare de 2.000 de euro fiecare, se vor acorda participanților ale căror propuneri de design vor primi cele mai mari trei punctaje, pe baza votului publicului și al juriului format din profesioniști.

Autorii celor 3 lucrări vor primi feedback de la Partener pentru a-și adapta propunerile, a veni cu declinări și a propune un slogan. Câștigătorul final dintre cei trei premianți va fi ales de către juriu & client și va finaliza manualul de brand. 

Premiul special de 4.000 euro este condiționat de realizarea brandbook-ului, în perioada imediat urmatoare, până în data de 15 mai 2025.  

Premiile sunt oferite de Partenerul aceste competiții, Organizația de Management al Destinației Mamaia-Constanța (OMD). 

Timing-ul competitiei

Perioada de desfășurare a competiției este 17 ianuarie – 30 martie 2025 cu următoarele etape: 

  • Perioada de înscrieri: 17.01.2025 – 15.03.2025
  • Votul Publicului: până pe 21.03.2025
  • Votul Juriului: până pe 28.03.2025
  • Anunțul celor 3 lucrări câștigătoare: 30.03.2025
  • Premiul special: până în data de 15.05.2025

Juriul

Juriul competiției este format din specialiști în marketing, branding & design, jurnaliști, arhitecți, profesioniști din turism:

  • Mihai Barsan, Fondator, The ENGINE
  • Alex Icodin, Profesor design, SNSPA
  • Dan Leu, Arhitect Șef, Constanta
  • Mihai Coliban, Branding expert, Creative Partner Neon42, UK
  • Gabriela Tigu, Decan, Facultatea de Business și Turism, ASE
  • Romulus Oprica, Fondator, BrandBerry
  • Calin Ile, Președinte de Onoare, Federația Internațională a Hotelierilor din România
  • Felix Tătaru, Președinte, Institutul pentru Orașe Vizionare
  • Adrian Boioglu, Jurnalist și Manager – Trustul Media CityDigital
  • Daniela Ioan, Strategy Director IOV/GMP CommUnity
  • Ioana Podosu, Director General, MEAT

Vot & evaluare

Evaluarea lucrărilor va fi făcută de 2 tipuri de juriu în următoarea structură: 

1. Aprecierea publicului, 30% din media finală: Publicul va vota lucrările admise până la data de 21 martie 2025. 

2. Juriul profesionist, 70% din media finală: Membrii juriului vor analiza și evalua lucrările înscrise, le vor nota până la data de 28 martie 2025. 

Ce urmează? Citiți cu atenție brieful și condițiile de participare, analizați cu atenție în cadrul documentării tabloul economic și social, potențialul de creștere, identitatea urbană, lăsați-vă inspirați de atmosfera și energia orașului, explorați-i frumusețea, încapsulați totul într-un logo pentru Constanța și înscrieți-vă în competiția de design!

Succes tuturor! 

TheCreator

TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii precum AVON, BCR (George), Heineken (Desperados, Ciuc), Unilever (AXE, Dove, DERO), PUMA (Jacheta T7), Nokia, Leroy Merlin, Mondelez (Milka), Carrefour, Samsung, Ursus Breweries (Timisoreana, Ursus), Honda Romania (Honda Civic), EPSON, Nestle (Nescafe Dolce Gusto, Nescafe Alegria, JOE), TELEKOM, Orkla Food (Ardealul), Bergenbier.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *