Multe se vor schimba în Portul Constanța în urma unei posibile investiții despre care s-a discutat în timpul vizitei premierului Marcel Ciolacu în Emiratele Arabe Unite.
E vorba de extinderea capacității Portului Constanța cu până la 25%, prin investiția în molurile 3 și 4. Investiția minimă ar fi de peste 1,2 miliarde de euro, iar investitorii fac parte dintr-un fond suveran de investiții, cu o largă deschidere asupra proiectelor de infrastructură și de digitalizare, din Emiratele Arabe, Abu Dhabi.
Anul trecut, portul Constanța a avut o creștere istorică de peste 92 de milioane de tone, pentru un port proiectat la 100 de milioane de tone. Vom avea practic minimum 120 – 125 de milioane de tone capacitate de operare efectivă, care va reprezenta principala poartă de tranzit și de operare a mărfurilor atât pentru Inițiativa celor trei mări, cât și pentru UE.
Investiția va fi făcută printr-un parteneriat public privat între Guvernul României și un fond de investiții, prin Compania Națională a Porturilor Maritime Constanța, dar totodată se va merge în paralel cu tot ceea ce înseamnă linii de finanțare europene și surse proprii guvernamentale. Vor fi 17 dane noi, pregătite de operare, adâncimile vor porni de la 16,5 metri până la 19 metri.
Cel mai mare port de la Marea Neagră va putea opera cele mai mari nave care vor tranzita și vor opera în Marea Neagră pentru tot ce va putea însemna traficul de marfă în UE și nu numai.