Directorul general al Portului Constanța, Mihai Teodorescu, icențiat în științe agronomice, fost angajat la RATB și în Primăria Capitalei, cu soția cadru militar la SRI a dezvăluit pentru TVR Info detalii esențiale despre o posibilă investiție care ar putea aduce schimbări semnificative în activitatea portului, discutată în timpul vizitei premierului Marcel Ciolacu în Emiratele Arabe Unite.
Una dintre principalele inițiative discutate a fost extinderea capacității Portului Constanța cu până la 25%, prin investiția în molurile 3 și 4, a explicat Mihai Teodorescu, directorul general al Portului Constanța.
Investiția estimată ar urma să fie de peste 1,2 miliarde de euro, implicând un fond suveran de investiții din Emiratele Arabe, Abu Dhabi, specializat în proiecte de infrastructură și digitalizare.
Teodorescu a subliniat importanța creșterii capacității portului, evidențiind faptul că portul Constanța a înregistrat o creștere istorică de peste 92 de milioane de tone anul trecut, pentru o capacitate proiectată de 100 de milioane de tone. Extinderea propusă ar aduce o capacitate efectivă de operare de minimum 120 – 125 de milioane de tone, consolidând poziția portului ca principala poartă de tranzit și operare a mărfurilor pentru Inițiativa celor Trei Mări și pentru Uniunea Europeană.
Planul de investiții presupune un parteneriat public-privat între Guvernul României și fondul de investiții, gestionat prin Compania Națională a Porturilor Maritime Constanța, și va fi susținut de finanțări europene și resurse guvernamentale.
Teodorescu a subliniat că în următoarea lună-două inițiativa va fi bine definită, aducând informații despre planurile concrete, inclusiv despre construcția a 17 noi dane pregătite pentru operațiuni, cu adâncimi variind între 16,5 și 19 metri. Aceste îmbunătățiri vor permite portului să faciliteze traficul celor mai mari nave care vor opera în Marea Neagră, consolidând poziția portului Constanța ca unul dintre cele mai importante hub-uri maritime din regiune, cu implicații semnificative pentru transportul de mărfuri în UE și dincolo de aceasta.