Te-ai întrebat vreodată dacă telefonul tău inteligent te „ascultă” după ce ai discutat cu un prieten despre achiziționarea unui anumit produs și ai primit apoi reclame pentru acel produs pe Facebook sau Google în ziua următoare sau chiar mai devreme? Este ușor să tragi concluzia că telefonul tău ar fi putut asculta conversația, însă există o explicație mai plauzibilă.
Este posibil să nu fie doar o coincidență faptul că ai primit reclame pentru același produs despre care tocmai discutasei cu un prieten. Cu toate acestea, acest lucru nu înseamnă neapărat că telefonul tău te spionează prin intermediul microfonului.
În realitate, este probabil că furnizezi deja toate informațiile de care are nevoie platforma respectivă pentru a-ți direcționa reclamele.
Majoritatea dintre noi oferim în mod regulat informații despre noi înșine unui număr mare de site-uri web și aplicații. Acest lucru se întâmplă atunci când acordăm anumite permisiuni sau când permit cookie-urilor să ne urmărească activitățile online.
Cookie-urile “first-party” permit site-urilor să memoreze detalii despre interacțiunile noastre cu acel site, cum ar fi datele de logare sau preferințele noastre. Pe de altă parte, cookie-urile “third-party” sunt create de domenii externe site-urilor pe care le vizităm și sunt adesea utilizate de companiile de marketing care au parteneriate cu acele site-uri sau aplicații.
Aceste cookie-uri permit acestor companii de marketing să acceseze datele pe care le colectează de la utilizatori pentru a-și îmbunătăți algoritmii de targetare a reclamelor.
Prin urmare, chiar dacă nu telefonul tău te ascultă, platforma are deja acces la o mulțime de informații despre tine și își poate direcționa reclamele în funcție de acestea.
Există mai multe tehnici de învățare automată cu ajutorul inteligenței artificiale care ajută aceste sisteme să analizeze și să filtreze datele tale, precum gruparea, clasificarea și învățarea prin întărire.
Astfel, comportamentul tău online, cum ar fi apăsarea butonului “Like” la o postare sau furnizarea de informații personale către o platformă de social media ca facebook, twitter , poate fi utilizat pentru a personaliza reclamele pe care le vezi.