Prima pagină » Actualitati » Actualitate » Descinderi la AFDJ Galaţi.  Acţiunea este coordonată de Parchetul European (EPPO).

Descinderi la AFDJ Galaţi.  Acţiunea este coordonată de Parchetul European (EPPO).

0 comentariu

Poliţişti şi procurori au descins la Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi. Potrivit unor surse de încredere, acţiunea este coordonată de Parchetul European (EPPO). Amintim că această instituţie europeană, condusă de Laura Codruţa Kovesi, are competenţa de a investiga, urmări penal şi trimite în judecată autorii infracţiunilor împotriva bugetului UE. 

În acest moment,  Parchetul European (EPPO), reprezentanţa din Cluj-Napoca (România), conduce 12 percheziţii în cadrul unei anchete împotriva unor funcţionari ai Administraţiei Fluvială a Dunării de Jos Galaţi – AFDJ şi Autoritatea Navală Română (ANR). În discuţie este o presupusă fraudă legată de achiziţionarea a două remorchere – bărci puternice folosite pentru remorcarea ambarcaţiunilor şi a navelor mai mari – pentru Delta Dunării de Jos. Trei percheziţii au avut loc deja în trei instituţii publice – una în judeţul Galaţi şi două în judeţul Constanţa.

Alte şapte percheziţii au fost efectuate la locuinţele funcţionarilor publici care lucrează pentru acele instituţii, iar două au avut loc la firme private. „Potrivit probelor strânse până în prezent în această anchetă, funcţionarii publici ai AFDJ Galaţi, în calitatea lor de reprezentanţi ai acesteia, au obţinut finanţare UE din

Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) pentru achiziţionarea a două remorchere polivalente (*foto ↓). Acesta a fost rezultatul unui contract de achiziţie publică lansat în septembrie 2019, în valoare totală de 35 144 000 lei (aproximativ 7 milioane EUR)”, informează EPPO.

https://www.monitoruldegalati.ro/images/remorcher%20afdj.jpg

Se pretinde că funcţionarii publici au depus documente inexacte în vederea finanţării proiectului. Deşi ambarcaţiunile erau destinate exclusiv navigaţiei fluviale, suspecţii au întocmit caietul de sarcini pe baza caracteristicilor tehnice mai restrictive şi a cerinţelor de construcţie specifice navelor maritime. Prin urmare, tipul de nave care se încadrează în criteriile caietului de sarcini a fost foarte limitat, ceea ce a împiedicat alţi operatori economici să participe la procesul de licitaţie şi, în cele din urmă, a favorizat un singur solicitant.

În urma finalizării contractului cu firma furnizor, cele două remorchere au fost livrate în iulie 2021 cu un pescaj maritim mai mare decât era prevăzut iniţial în caietul de sarcini şi contractul de cumpărare. Acest lucru le-a făcut potrivite exclusiv pentru Dunărea Maritimă, unde adâncimea apei permite navigarea cu pescaj mai mare – făcând astfel cele două ambarcaţiuni inutilizabile pentru navigaţia fluvială, deoarece nu puteau tranzita prin rezervoarele pline ale sectorului fluvial Dunărea. Acest lucru a cauzat un prejudiciu bugetului UE în valoare de aproximativ 7 milioane EUR.

Citeşte şi

Newsletter

Subscribe our newsletter for latest news around the world. Let's stay updated!

@2024 STIRI DE DODROGEA – Ziar Independent || E-mail: [email protected][email protected]

Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale. Puteți accepta sau gestiona preferințele dvs. făcând clic mai jos. Aceste alegeri nu vă vor afecta navigarea. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Prin click “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tehnologiilor de tip Cookie, VEZI SETARILE INDIVIDUALE” puteti schimba preferintele in mod individual. ACCEPT TOATE VEZI SETARILE INDIVIDUALE

Politica de confidențialitate și cookie-uri
-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00